Salgskanaler Kunderegistrering
eRate tilrettelegger for flere ulike salgskanaler for å nå markedet. Kunderegistreringen skjer enten direkte i systemet, via API eller i vårt webgrensesnitt.
Registrering på web gir mulighet for at kunden kan registrere seg selv eller gjøre det via ulike forhandlere. Systemet støtter funksjoner som kreditt- og adressesjekk slik at det er enkelt å få til en fullverdig registrering.
Forskjellige selgere kan også registrere ulike produkter/tjenester for sluttkunden. Systemet gir grunnlag for beregning av provisjon da selgerne logger seg inn med personlig kode.
Kredittsjekk og velkomstbrev
eRate system støtter funksjoner som automatisk kredittsjekk/adressesjekk slik at det er enkelt å få til en fullverdig registrering. Velkomstbrev sendes automatisk til kunden per brev, e-post eller SMS.
Arbeidsflytprosesser og kundekommunikasjon
Alle bedrifter har ulike måter å håndtere sine kunder på. Vilkår og betingelser kan variere mellom ulike produkter og kundegrupper. Det vil ofte være ønskelig å skille mellom privat, bedrift og VIP-kunder når det gjelder opprettelse av kundeforhold, varslinger og oppsigelsesvilkår.
Ulike velkomstbrev, bindingstid, SMS-varslinger og purring på faktura er eksempler på funksjoner som mange ønsker å differensiere på ut i fra kundekategori og produktgruppe.
Kundehåndtering
Kundemedarbeiderens hverdag blir enklere med eRates system. Det blir lett å overta saker fra andre når kundens historikk ligger lett tilgjengelig.
All kundeinformasjon og historikk, som forbruk og fakturaarkiv, er tilgjengelig i samme grensesnitt, og man kan se status på alle abonnementer og tjenester. En egen funksjon legger inngående e-post / SMS direkte på kundekortet. Endringer som oppsigelse, aktivering, oppdatering av brukere og fakturaadresse gjøres også direkte her.