Faktura – en viktig kanal til kunden

eRate EnergiTjenester - Faktura og Billing Management
eRate samler alle kostnadslinjer i en og samme faktura; faste kostnader, løpende kostnader, delbetalinger, 3. partsprodukter og eventuelle krediteringer. Alt samlet på kundekortet og i kundens reskontro. Våre kunder bestemmer selv fakturaens design. eRate produserer faktura direkte mot printhus, via e-post (AvtaleGiro / eFaktura) fra vårt system eller elektronisk som e2b/b2b-faktura i ulike formater.

Faktura – en viktig kanal til sluttkunden

For sluttkunden kan fakturaen utseende, oppsett, innhold eller fleksible tilsendingsmåte være en kjøpsutløsende faktor. Avsender kan også bruke den faste utsendelsen til å bygge kunderelasjonen.

Fakturavarsling gir mer fornøyde kunder

Høye fakturaer irriterer kunder, spesielt når den overraskende summen kommer uanmeldt på faktura i postkassen. eRates fakturavarsling kan sende kunden et varsel om forbruk i god tid før faktura produseres, slik at ikke kunden blir negativt overrasket.

Fakturering og fakturaformat

Kundemassen kan deles opp og faktureres på ulike tidspunkter og på ulike formater. For eksempel kan kundene deles 50/50 med fakturering hver 14. dag for å bedre inntektsflyten. Fakturaformatet kan også differensieres mellom ulike kundegrupper. Totalt tilrettelegger dette for økt kundeservice da kundene kan motta faktura etter ønskelig frekvens (månedlig/kvartalsvis/halvårlig) og format (e-post/papir).