nben
   
+47 815 73 723

Hjelp kunden å forstå sin egen strømhverdag

Uavhengig hva slags tjenester som tilbys forventer sluttkunden i 2017 tilgang på god informasjon. Strømkundene klager på dårlig kommunikasjon rundt strømpriser og fakturaer. De virker umulige å forstå og det er mange forskjellige priselementer. God kommunikasjon rundt faktura vil øke lojaliteten til kunden og redusere leverandørbytter. Faktura, pris, prissetting og trygging av kunden er eRate gode på. Vi håper å kunne hjelpe flere i bransjen med dette.

Irritert strømkunde om strømregningen

«Jeg skjønner absolutt ingenting av strømregningene (…) Summene varierer, og det er nettleie, spotpris, strømavtaler og så videre. Det loves lave strømpriser, men prisene bare stiger. Selv om det er betydelig mildere nå enn på samme tid i fjor er strømregninga mi dobbelt så høy. Jeg tror ikke forbruket har økt! Strømselskapene gjør som de vil!», skriver en irritert strømkunde til Indre Akershus Blad.

Gjennomsnittsfakturaen fra en strømleverandør

Det er generelt alt for mange «leier og avgifter» som ønskes å vises frem på samme faktura som strømmen. Nettleie, forbruksavgift og EL sertifikater forsterker følelsen av dyr strøm. Trolig har også gjennomfaktureringen medført til følelsen av en høyere regning hos strømkunden. Dette i tillegg til de som opplever høyere strømforbruk, men mer korrekt, etter installasjon av AMS.

Informasjon øker lojalitet

Først og fremst må kundeavtalen være tydelig og forklare hva som inngår og hvorfor. Et markedsselskap som tilbyr kundene sine trygge kanaler med god og riktig informasjon, til riktig tid, vil oppleve økt lojalitet. Informative fakturaer i tillegg til en «Min Side»-løsning som gir gode kundeforklaringer og statistikker kan dekke informasjonsbehovet til mange strømkunder.

Faktura, Min Side og prissetting

En rådgivende og behjelpelig leverandør er noe alle foretrekker. eRate har systemene og tipsene for å sette dette i system. Vi tilbyr gode Min Side-løsninger og kan bidra til en tydeligere og bedre faktura. I tillegg gir eRate Faktura- og Kundesystem fleksibilitet i prissettingen uansett om det gjelder transaksjoner, produkter eller abonnementsavgifter. Systemet gir frihet til å styre kundeunike avgifter, prisplaner og fakturatekster.

Ta gjerne kontakt med oss for en uformell prat

Vidar Myrer 408 00 090 eller Vidar@eRate.no

Prisendring må varsles direkte til strømkunden »
EnerWE: Det meste av nettleien din er avgifter »

Leave a Reply

Your email address will not be published.

css.php