nben
   
+47 815 73 723

Kundekommunikasjon blir stadig viktigere

  • 6
  • 8. juni 2015

SmartStrøm_AMSeRate er engasjert i energibransjen for å kunne imøtekomme de behovene som oppstår på veien mot AMS. Vi er blant annet opptatt av hvordan kommunikasjonen med sluttkunden foregår. eRate tilbyr et faktura- og kundesystem som gjør sluttkundekommunikasjon enklere gjennom «Min Side» -løsning og Mobil App.

Ferdig informasjonsmateriale for utrulling av Smart Strøm (AMS)

eRate deltok på Energi Norge sin temadag 4. juni, om hvordan de anbefaler energibransjen å informere sluttkundene om smart strøm (AMS). Utrullingen av smart strøm gir energibransjen en unik mulighet til å kommunisere med sluttkundene. Energi Norge har derfor utarbeidet en kommunikasjonsstrategi med synkroniserte kommunikasjonsaktiviteter frem mot 2019. (NB. Veilederen for kundekommunikasjonen er oppdatert av juni 2015.) Ferdig utarbeidet kommunikasjonsmateriell kan også fås hos Energi Norge.

«Min Side» og Mobil App

Sluttkunden setter pris på kommunikasjonskanaler hvor viktig informasjon fra leverandør er lett tilgjengelig, samt et sted hvor de kan stille spørsmål. «Min Side» og Mobil App er begge gode grensesnitt mot sluttkunden. I tillegg er det enkelt å tilpasse faktura med ønsket tekst, med system levert av eRate. Kommunikasjon via de rette kanalene blir stadig viktigere. God kommunikasjon danner grunnlag for godt omdømme, og kan gi muligheter for mersalg.

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat. Ring gjerne Vidar Myrer på 408 00 090.
Les mer om Energi Norge sitt ferdigproduserte materiell her »

css.php