nben
   
+47 815 73 723

Nordmenn foretrekker mobil-flaggskipene

Posted by | september 6, 2017 | Alle innlegg | No Comments

«Tilbakemeldingene fra bransjen er at nordmenn fortsetter å velge produkter i toppsegmentene, og at det i stor grad er årsaken til at markedet vokser», forteller administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm, i en pressemelding. Sammenlignet med samme tid i fjor ble det solgt 3 prosent flere mobiltelefoner, men prisene på mobilene økte med 16 prosent.

14 prosent mer elektronikk enn i fjor

Tallene fra første halvår 2017 er nylig lagt frem av Stiftelsen Elektronikkbransjen. De viser at vi handler elektronikk som aldri før. Det er spesielt salget av mobiltelefoner, TV, smartutstyr og DAB-radioer som gjør at markedet ligger 14 prosent over samme periode som i fjor.

Dyre mobiltelefoner

«Nordmenn velger flaggskipmodellene når vi kjøper mobil, og den trenden fortsetter i 2017», forteller kommunikasjonssjef Marte Ottemo i Stiftelsen Elektronikkbransjen.

Aktivitetsarmbånd og smartklokker øker kraftig

«Salget av aktivitetsarmbånd har vokst 50 prosent fra 360.000 til 440.000 enheter og smartklokkesalget har økt med 60 prosent, fra 200.000 til 320.000 enheter», sier Ottemo. Andelen mellom kvinner og menn er relativ lik blant kjøperne av smartutstyr, men aldersgruppen 30-39 år skiller seg ut.

Kraftig oppsving i elektronikk-salget »

Leave a Reply

Your email address will not be published.

css.php